úterý 6. prosince 2011

ŘEPA MĚ TAKY DOSTALA, ANEB ZAČÍNÁM KONEČNĚ NĚCO TVOŘIT

Je poslední sobotní listopadové odpoledne, to je pro mě ten správný čas začít konečně něco tvořit. Co to bude? Krémová polévka z řepy. 





Proč zrovna z řepy? Protože se o ní celkem dost mluví a píše, i na našem blogu mám již jeden  článek:
http://ladiesfitclub.blogspot.com/2011/09/cervena-ma-u-me  zelenou.html#more.
A jak se v tomto článku dočtete, může být Vašemu zdraví hodně prospěšná. Navíc je to především sezónní produkt, vypěstovaný v našich krajích.

Jdu na to. Malá kontrola, suroviny na polévku mám všechny, dopoledne jsem musel ještě zaskočit na farmářský trh pro řepu. Cena 1 kg/20 Kč, v pohodě.
Recept na tuhle dobrotu není samozřejmě můj originální. Čerpám z knihy "Recepty z farmářského trhu" gastronomické novinářky Hany Michopulu

Co je potřeba k přípravě této polévky:
500 g oloupané uvařené řepy
1 cibule nakrájená nadrobno
2 mrkve nakrájené na kolečka
kousek celeru taky na kolečka nakrájený
500 ml zeleninového vývaru
1 bobkový list
1-2 stroužky česneku podle Vaší obliby – já dal pouze jeden
1 lžička soli a čerstvě mletý pepř
1 lžíce citronové šťávy
1 kelímek zakysané smetany

Postup přípravy je asi takový:
Nejdříve je nutno řepu uvařit, dle doporučení autorky receptu bez očištění, ale já ji dal do tlakového hrnce již očištěnou, a protože jsem koupil větší kousek řepy tak jsem ji ještě trochu rozčlenil na menší kousky. Počítejte tak 30 min než se řepa uvaří. Mezitím si můžete ve větším hrnci rozehřát olivový olej, přidat již nakrájenou cibuli, mrkev, celer a tak 10 min možná trochu víc, tyto ingredience nechat opéci či podusit.Zkuste to načasovat  tak , abyste v ten moment měli řepu již uvařenou a mohli jste ji společně s bobkovým listem a zeleninovým vývarem stejnou dobu ještě dále vařit. Ve finále potom už stačí po krátkém zchladnutí přidat česnek a zakysanou smetanu a ponorným mixérem to hezky důkladně rozmixovat. Polévku dochuťte solí, pepřem a citronovou šťávou.

Polévku můžete podávat studenou, vlažnou či horkou, možno s listem máty či kousky vlašských ořechů.



Tahle to nějak dopadlo, fotečky všech zhotovenýcch dobrot se  co nejdříve  pokusím vylepšit. Slibuji. Takže teď všechno víte, a můžete to taky zkusit.

Pokud by jste  chtěly vzorek této dobroty ochutnat ještě předtím, než recept vyzkoušíte, přijďte si zacvičit na moje  lekce  do LFC a můžeme se na něm domluvit.

Přístě se můžete těšit na řepovou buchtu.

BOSS

Žádné komentáře:

Okomentovat